Happier Music -洋楽・K-POPの和訳ブログ-

Music makes us happier(このブログを通じて海外の素敵な曲を身近に感じていただけると嬉しいです)

【洋楽・日本語訳】Don’t Call Me Angel - Ariana Grande, Miley Cyrus, Lana Del Rey

f:id:happier-music:20190915142114j:plain

 
今回はAriana Grande, Miley Cyrus, Lana Del Rey「Don’t Call Me Angel」の日本語訳です。
 
世界を代表する3人の歌姫たちによるコラボ曲です😊
 
また、今年11月に全米公開される映画「チャーリーズ・エンジェル」のために書き下ろされた曲です。
 
MVでは、3人が天使の羽をまとった全身ブラックの衣装で登場しており、ダークでセクシーな雰囲気です。
 
「私のこと分かってないくせに、天使って呼ばないで」という歌詞から、気高く強い女性が想像できます。映画の主役である強い3人の女性とリンクしそうです。
 
 
[Chorus: Ariana Grande & Miley Cyrus]
Boy, don't call me angel
ねぇ、私のこと天使って呼ばないでよ
You ain’t got me right
私のことちゃんと分かってないでしょ
Don't call me angel
私のこと天使って呼ばないで
You can't pay my price
お金も払えないくせに
Ain’t from no Heaven
天国にいたわけじゃないの
Yeah, you heard me right (Yeah, you heard me)
ちゃんと聞こえたでしょ(聞こえたでしょ)
Even though you know we fly (Though you know we)
私達が空を舞うこと、あなたは知ってるけど(知ってるけど)
Don't call me angel
天使って呼ばないで
 
[Verse 1: Miley Cyrus]
Uh, don't call me angel when I'm a mess
私がめちゃくちゃな時に、天使って呼ばないで
Don't call me angel when I get undressed
服を脱いだ時に、天使って呼ばないで
You know I, I don't like that, boy
知ってるでしょ、そういうの苦手なの
Uh, I make my money, and I write the checks
自分でお金を稼ぐし、小切手も切るわ
So say my name with a little respect
だから少しは敬意を持って、私の名前を呼んでよ
All my girls successful, and you're just our guest
私の女友達はみんな上出来よ、あなたは単なるお客さまなのよ
 
[Pre-Chorus: Miley Cyrus]
Do I really need to say it?
本当に言わなきゃダメなの?
Do I need to say it again, yeah?
また言わなきゃダメなの?
You better stop the sweet talk
おだてるのはやめた方がいいわよ
And keep your pretty mouth shut
秘密にしておいてね(その可愛い口を閉じたままにしてね)
 
[Chorus: Ariana Grande with Miley Cyrus, Miley Cyrus]
Boy, don't call me angel
ねぇ、私のこと天使って呼ばないでよ
You ain’t got me right
私のことちゃんと分かってないでしょ
Don’t call me angel
私のこと天使って呼ばないで
You can't pay my price
お金も払えないくせに
Ain’t from no Heaven
天国にいたわけじゃないの
Yeah, you heard me right (Yeah, you heard me)
ちゃんと聞こえたでしょ(聞こえたでしょ)
Even though you know we fly (Though you know we)
私達が空を舞うこと、あなたは知ってるけど(知ってるけど)
Don't call me angel
天使って呼ばないで
 
[Verse 2: Ariana Grande]
See you here with somebody
あなたが誰かとここにいるのが見えるわ
You sizin' up my body, oh yeah
私の体を品定めしてるんでしょ、ねぇ
Don't you know that I bite when the sun set? Yeah
日が沈んだら、私が噛みつくこと知ってるんでしょ?ねぇ
So don’t you try come around me
だから私の近くに来ようとしないで
Might work with her, but not me, oh yeah
彼女とうまくいくかもね、けど私とは無理ね
Don't you know that I bite when the sun set?
日が沈んだら、私が噛みつくこと知ってるんでしょ?
 
[Pre-Chorus: Ariana Grande]
Keep my name out your mouth
私の名前を口にしないで
I know what you about
あなたのこと分かってるわ
So keep my name out your mouth (Oh yeah)
だから私の名前を口にしないで
 
[Chorus: Ariana Grande with Miley Cyrus, Miley Cyrus & with Lana Del Rey]
Boy, don't call me angel
ねぇ、私のこと天使って呼ばないでよ
You ain't got me right
私のことちゃんと分かってないでしょ
Don't call me angel
私のこと天使って呼ばないで
You can't pay my price
お金も払えないくせに
Ain't from no Heaven
天国にいたわけじゃないの
Yeah, you heard me right (Yeah, you heard me)
ちゃんと聞こえたでしょ(聞こえたでしょ)
Even though you know we fly (Though you know we)
私達が空を舞うこと、あなたは知ってるけど(知ってるけど)
Don't call me angel
天使って呼ばないで
 
[Bridge: Lana Del Rey & Ariana Grande]
I appreciate the way you watch me, I can't lie
そんな風に私をじっと見てくれて感謝するわ、嘘はつけないの
I drop it down, I pick it up, I back it off the county line
落ちて、上がって、境線線まで引っ込むわ
I fell from Heaven, now I'm living like a devil
私は天から舞い降りてきたのに、今は悪魔のように生きているわ
You can't get me off your mind
私のこと頭から離れられないでしょ
I appreciate the way you want me, I can't lie (Can't lie)
そんな風に私をじっと見てくれて感謝するわ、嘘はつけないの(嘘はつけないの)
I drop it low, I back it up, I know you wanna think you're mine
落ちて、上がって、あなたは私のものだって思いたいのよね
Baby, I totally get it, you can't guess so
よく分かるわ、あなたはそう思えないんでしょ
You can't get me off your mind
私のこと頭から離れられないでしょ
We in it together, but don't call me angel
私達は一緒よ、けど私のこと天使って呼ばないで
 
[Chorus: Ariana Grande with Miley Cyrus, Miley Cyrus & All]
Boy, don't call me angel
ねぇ、私のこと天使って呼ばないでよ
You ain't got me right
私のことちゃんと分かってないでしょ
Don't call me angel
私のこと天使って呼ばないで
You can't pay my price
お金も払えないくせに
Ain't from no Heaven
天国にいたわけじゃないの
Yeah, you heard me right (Yeah, you heard me)
ちゃんと聞こえたでしょ(聞こえたでしょ)
Even though you know we fly (Though you know we)
私達が空を舞うこと、あなたは知ってるけど(知ってるけど)
Don't call me angel
天使って呼ばないで
 
[Outro: Ariana Grande & All]
(Yeah, you heard me)
(ねぇ、聞こえたでしょ)
Angel
エンジェル
Don't call me angel (Yeah, you heard me)
天使って呼ばないで(聞こえたでしょ)
Don't call me angel
天使って呼ばないで
 
 
最後までご覧いただき、ありがとうございました😊
 
Have a nice day☆